Spotkanie Partnerstwa 01.02.2013


Jak promować nasz region? 
Stawiać na ilość czy jakość usług, skąd pozyskać pieniądze i jak na tym zarobić - takie m.in. pytania zrodziły się podczas spotkania z przedstawicielami organizacji turystycznych, biur podróży i wyższych uczelni.

Na spotkanie, które odbyło się 1 lutego br. w Centrum Turystyki Wiejskiej "Alicja" w Glinach, przybył m.in. prezes Lubelskiego Związku Stowarzyszeń Agroturystycznych i prezes Lokalnej Organizacji Turystycznej z Nałęczowa Wiesław Czerniec, profesorowie UMSC i Wyższej Szkoły Społeczno-Przyrodniczej Jerzy Jurkiewicz, Sławomir Kula, Małgorzata Gałczyńska oraz prezes zarządu biura Watra Travel Robert Mazur. Oprócz gospodyni Alicji Czarnej na spotkanie przybyli także członkowie partnerstwa turystycznego działającego od ubiegłego roku w powiecie biłgorajskim. Po powitaniu i krótkiej prezentacji działalności partnerstwa głos zabrała Magdalena Kulińska. - Marzy nam się, aby małymi kroczkami robić coś, co by rozruszało turystykę w dolinie środkowej Tanwi. Do tej pory rzeka trochę po macoszemu traktowana jest przez turystów, a powiat biłgorajski we wszystkich przewodnikach turystycznych pozostaje "białą plamą" - mówiła. Wspomniała, że poczynione zostały już pierwsze kroki - udało się zorganizować piknik w Budziarzach, wziąć udział w konkursie Lubelskiej Organizacji Turystycznej, a członkowie partnerstwa zaprezentowali się na targach w Warszawie. Z kolei na ten rok planowane jest oficjalne otwarcie sezonu kajakowego na Tanwi. - Z której strony to ugryźć, żeby stworzyć prawdziwy produkt turystyczny i żeby turyści chcieli do nas przyjeżdżać? - pytali członkowie partnerstwa.

Warunkiem sukcesu jest stworzenie dobrej ofertySą tu gospodarstwa, kajaki, ale to za mało, żeby się wypromować. Obecnie siła nie jest w ofercie, tylko w produkcie - radził Wiesław Czerniec, który przewodniczy kilku organizacjom turystycznym w województwie lubelskim. Wspomniał on, że obecnie w lubelskim rozwijane są trzy kierunki turystyki - turystyka konna, tradycyjna polska wieś i tradycyjna żywność. Ale najważniejsze jest, aby postarać się stworzyć usługę i dążyć, aby została ona rozpoznawalna wśród potencjalnych turystów. - Warto postawić sobie pytanie: czy ktoś to kupi? Czy ktoś powie, że nie muszę tu jechać, skoro mam to samo u siebie. Zmiana mentalności, a nie inwestycje finansowe są dziś ważne - kontynuował.

Wasza oferta musi być wpleciona w większą całość - nadmienił Robert Mazur. Zachęcał do udziału w konkursach organizowanych przez organizacje turystyczne, gdyż są one motywacją do stworzenia wyjątkowych produktów turystycznych.

Na spotkaniu dyskutowano też o możliwościach udziału w targach i imprezach turystycznych a także o sposobach wspólnych działań członków partnerstwa. Z pewnością nie ma uniwersalnej recepty na rozwój turystyki w powiecie biłgorajskim, lecz każde takie spotkanie może stać się początkiem wspólnych działań.




Projekt i wykonanie: WebVisage
Alicja - Centrum Turystyki Wiejskiej
Gliny 7
23-415 Księżpol
tel.: 84 641 69 85
tel. kom.: 603 220 999